2020. május 13., szerda

Etika2020.05.13.


2020.05.13.                                                   Etika
                                                            Mások, máshol

Nem vagyunk egyformák, sok dologban hasonlítunk és sokban különbözünk.
Nézd meg az alábbi képeket, és mondd el, hogy te mennyire szereted ezeket a tevékenységeket.








Én úgy gondolom, ha most az iskolában lennénk bizony nagyon megoszlanának a vélemények, hogy ki mit szeret csinálni. De ez nem baj. Nem kötelező mindenben megegyeznünk.
A gyerekek élete sok dologban különbözhet. Olvasd el a következő leveleket!
Figyeld meg, hogy hogyan élnek ezek a gyerekek? Mit találsz érdekesnek, vagy furcsának a mindennapjaikban? Mit kérdeznél tőlük?

1.LEVÉL
Kedves Barátom!
Egy kis faluban élek anyukával és apukával. Anyuka és apuka nem az igazi szüleim, hanem nevelőszülők. Az igazi apukámat nem ismerem, anyukám beteg, és mindig a kórházban van. Őt néha meglátogatom. Anyukám nem tud gondoskodni rólam, sokáig gyermekotthonban laktam. Tavaly kerültem ide, nevelőszüleimhez. Itt jól érzem magam, igazi lakásunk van. Korábban nem is tudtam, hogy két testvérem van, nemrég ők is ideköltöztek. Nagyon szeretem az állatokat. Különösen a lovak érdekelnek, felnőtt koromban velük szeretnék foglalkozni. Van egy cicám, én etetem és játszom vele. Remélem ,hogy itt maradhatok a nevelőszüleimnél, együtt a testvéreimmel. Sanyi
2. LEVÉL
Kedves Barátom!
Egy lakótelepi ház nyolcadik emeletén élek a családommal. A lakásunk elég kicsi, két szobánk van. Itt lakom a szüleimmel, három testvéremmel, és velünk lakik a nagymamám is. Apukám dolgozik, sokszor éjjel is. Anyukám nem tud dolgozni, mert nagyon fáj a lába. A nagymamám segít főzni, mi gyerekek is sokszor megyünk a boltba, takarítunk, mosogatunk. Szeretek iskolába járni, van néhány érdekes szakkör, de sajnos úszni és kosárlabdára nem tudok járni, mert azért fizetni kell. Tavaly nem tudtam elmenni az osztálykirándulásra sem. Elég jól tanulok, csak az informatika nem megy könnyen, mert nincs itthon számítógépünk. Nagyon szeretnék eljutni egyszer a Budapesti Állatkertbe. Ha nagy leszek, elviszem a testvéreimet is. Kati

Az emberek különböző körülmények között élnek. Ez alapján nem szabad sosem ítélkezni. Az igazi értékek a belső értékek. Gondolkozz el ezeken!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése