2020. március 31., kedd

Tehetséggondozás2020.03.31.


2020.03.31.                                          Tehetséggondozás


Szeretném ismertetni a múltkori feladatoknak a megoldásait. Mit csinált a gép?
A gép elszótagolta a szavakat.
Jó megoldások: mó-kus, jel-ző-lám-pa, csepp, osz-tály, pöty-työs
A mondatok így helyesek:
Reggel befűztem a cipőmet.
Szedtem egy tál szőlőt.
Kati szólót énekel.

A következő feladat megoldásával gyakoroljátok a lényegkiemelést és az olvasást.
Mivel ez a történet már nincs elszótagolva, ezért ezt a feladatot inkább a jó olvasó gyerekeknek ajánlom.


Lényegkiemelés
1. feladatlap

- Több, mint ezren vannak! - kiált fel Klári, amikor meglátja a villanydróton ülő kecses fecskék hosszú sorát.
- Ugyan már, nincsenek százan se! - állítja a bátyja, Márk.
- Hát jó, legyen száz - egyezik bele Klári kelletlenül. - De akkor is nagyon sokan vannak! Vajon mit csinálnak itt, a villanydróton?
Már néhány napja csakugyan egyre több fecskecsalád gyülekezik a magasfeszültségű huzalokon, ahol vidáman és fürgén izegnek-mozognak, izgatottan fecserésznek órákon keresztül, fejüket és kétágú farkukat állandóan forgatva.
- Én tudom, miről beszélgetnek - szólal meg Márk -, terveket szőnek az utazásukkal kapcsolatban.
- Miféle utazással? - kérdi Klári.
- Hát a visszautazással - feleli Márk. - Nemsokára, amikor hűvösebbre fordul az idő, a fecskék a meleg országokba repülnek, hogy ott teleljenek. És most azt beszélik meg, hogy mikor indulnak, melyik útvonalon mennek, hányszor fognak pihenőt tartani, és hogy hány rajt alkotnak majd. Szóval, biztos vagyok benne, hogy a vándorlásuk részleteit tisztázzák, pontról pontra.

Húzd alá a választ a következő 2 kérdésre!
  1.  Hol és miért gyülekeznek a fecskék?
  2.  Milyen részleteket kell megbeszélni a költözéssel kapcsolatban?

Adj címet a szövegnek! (Többféle megoldással is próbálkozhatsz.)
 _____________________________________________________
 _____________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése