2020.03.31. Tehetséggondozás
Szeretném ismertetni a múltkori feladatoknak a megoldásait.
Mit csinált a gép?
A gép elszótagolta
a szavakat.
Jó
megoldások: mó-kus, jel-ző-lám-pa, csepp, osz-tály,
pöty-työs
A mondatok
így helyesek:
Reggel befűztem a cipőmet.
Szedtem egy tál szőlőt.
Kati szólót énekel.
A következő feladat megoldásával gyakoroljátok a
lényegkiemelést és az olvasást.
Mivel ez a történet már nincs elszótagolva, ezért ezt a
feladatot inkább a jó olvasó gyerekeknek ajánlom.
Lényegkiemelés
1. feladatlap
- Több, mint ezren
vannak! - kiált fel Klári, amikor meglátja a villanydróton ülő kecses fecskék
hosszú sorát.
- Ugyan már, nincsenek
százan se! - állítja a bátyja, Márk.
- Hát jó, legyen száz
- egyezik bele Klári kelletlenül. - De akkor is nagyon sokan vannak! Vajon mit
csinálnak itt, a villanydróton?
Már néhány napja
csakugyan egyre több fecskecsalád gyülekezik a magasfeszültségű huzalokon, ahol
vidáman és fürgén izegnek-mozognak, izgatottan fecserésznek órákon keresztül,
fejüket és kétágú farkukat állandóan forgatva.
- Én tudom, miről
beszélgetnek - szólal meg Márk -, terveket szőnek az utazásukkal kapcsolatban.
- Miféle utazással? -
kérdi Klári.
- Hát a
visszautazással - feleli Márk. - Nemsokára, amikor hűvösebbre fordul az idő, a
fecskék a meleg országokba repülnek, hogy ott teleljenek. És most azt beszélik
meg, hogy mikor indulnak, melyik útvonalon mennek, hányszor fognak pihenőt
tartani, és hogy hány rajt alkotnak majd. Szóval, biztos vagyok benne, hogy a
vándorlásuk részleteit tisztázzák, pontról pontra.
Húzd alá a választ a következő 2
kérdésre!
1. Hol és miért
gyülekeznek a fecskék?
2. Milyen
részleteket kell megbeszélni a költözéssel kapcsolatban?
Adj címet a szövegnek! (Többféle
megoldással is próbálkozhatsz.)
_____________________________________________________
_____________________________________________________
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése